okt 12

Vitamine-K2+D3: de nummer 1 duo supplement tegen huidveroudering en een must tegen corona verschijnselen!

Collageen zorgt ervoor dat de huid elastisch en vol blijft. Met de jaren zal het collageen in de huid afnemen, waardoor de huid veroudert. Wat velen niet weten is dat de nummer 1 oorzaak voor huidveroudering niet een tekort aan collageen is maar een tekort aan vitamine-K2. Vitamine-K2 heeft in ons lichaam een grote rol in o.a. het gezond houden van de botten en het op peil houden van de calciumhuishouding. Een tekort aan vitamine-K2 zorgt voor botverlies en het zorgt voor het verkalken van de elastine vezels. Bij botverlies in het gezicht en de schedel, spant de huid niet meer zo strak op het frame, waardoor rimpels en ingevallen wallen en oogleden ontstaan.
.

Vitamine-K2 in combinatie met vitamine-D3

Niet alleen vitamine-K2, maar ook vitamine-D3 speelt een belangrijke rol bij het behoud van gezonde botten en het op peil houden van de calciumhuishouding. Samen staan zij dan ook bekend als een heel belangrijk duo.

Vitamine-D kan ons lichaam aanmaken door middel van de zon en vitamine-K2 kunnen wij halen uit gefermenteerd voedsel. Echter moeten wij in Nederland dealen met te weinig zonnestralen en helaas minder gefermenteerd eten, waardoor al snel een tekort aan vitamine-D3 en -K2 ontstaat. In Azië (Japan) wordt er veel natto (gefermenteerd) gegeten, dit zie je meteen terug aan de mooie huiden van Japanse vrouwen, die tot hogere leeftijd een strakke huid zonder rimpels behouden. Voorbeelden van gefermenteerd voedsel zijn tempeh, zuurkool, kimchi, miso, kombucha en dus natto.

Zelfs in de zomer maakt onze huid niet genoeg vitamine-D3 aan. We leven teveel binnen, we bedekken onze huid of hebben een donkere huid, waardoor we te weinig vitamine-D aanmaken. Bejaarden zijn ook minder in staat om vitamine-D aan te maken. Tevens hebben vrouwen met een kinderwens of tijdens de zwangerschap voldoende vitamine-D nodig. Ook is aangetoond dat ernstig zieke COVID-19 patiënten een ernstig tekort hebben aan vitamine-K2 en vitamine-D3.
.

Wat is gefermenteerd voedsel?

Fermentatie is een eeuwenoude conserveringstechniek die nog steeds wordt toegepast in Aziatische landen maar ook in Nederland vind je fermentatie terug. Het is simpel gezegd eten gecontroleerd laten bederven. Dit klinkt ongezond en niet lekker, maar dat is het juist wel!  Voorbeelden van gefermenteerd voedsel zijn zuurkool, tempeh, kimchi, miso, kombucha en dus natto.

Vitamine-K2 en vitamine-D3 zijn beide in vet oplosbaar.
.

Aanbevolen inname vitamine-D3 en vitamine-K2 

Een dagelijkse inname tussen de 10 tot 20 mcg vitamine-D3 wordt door de Gezondheidsraad aanbevolen. De aanbevolen hoeveelheid vitamine-K2 is tussen de 100 tot 200 mcg per dag. Hier zijn de onderzoeken op gebaseerd.

Dr. Anil Rajani neemt per dag 180 mcg vitamine-K2 om zijn huid tegen veroudering te beschermen, zie video:

button_nu-bestellen

.

Voordelen Vitamine-K2 en vitamine-D3

  • Vitamine-K2 draagt bij aan het behoud van sterke botten.
  • Vitamine-K2 draagt bij aan een goed transport van calcium en zorgt voor schone en elastische bloedvaten.
  • Vitamine-K2 is voor de bloedstolling van essentieel belang.
  • Vitamine-K2 gaat aderverkalking en gewrichtsontstekingen tegen.
  • Vitamine-K2 in het lichaam beschermt ons tegen hart- en vaatziekten.
  • Vitamine-K2 draagt bij aan soepele aderen, waardoor het risico op een hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten wordt vertraagd.
  • Vitamine-K2 en vitamine-D3 verhoogt de weerstand en beperkt de schade van Corona.
  • Vitamine-K2 bevordert de hersenfunctie en beschermt tegen neurologische aandoeningen.
  • Vitamine-K2 beschermt tegen leverziektes (leverkanker).
  • Vitamine-K2 is goed ter preventie van osteoporose.
  • Vitamine-K2 vermindert risico op Diabetes.
  • Vitamine-K2 heeft ontstekingsremmende en darm beschermende eigenschappen en helpt bij darmziektes zoals ziekte van Crohn.

 

  • Vitamine-D3 helpt bij het reguleren en controleren van het vermogen van het lichaam om fosfor en calcium op te nemen. Regelmatige inname van vitamine D3 kan de sterkte van de botten en tanden verbeteren.
  • Vitamine-D3 fungeert als antioxidant en helpt fijne lijntjes voorkomen.
  • Vitamine-D3 is goed voor de calciumhuishouding, helpt bij het celdelingsproces en is belangrijk voor een normale spierwerking.
  • Vitamine-D3 helpt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand.
  • Vitamine-D3 stimuleert de alvleesklier en stimuleert de insulineproductie. Het speelt een belangrijke rol bij het reguleren van de bloedsuikerspiegel. Minder suikerdipjes waar je moe van wordt en een grote hulp voor mensen met diabetes bij het verbeteren van het onder controle houden van hun insuline.
  • Vitamine D3 vermindert de concentratie van bepaalde enzymen die door de nieren worden afgescheiden en die de bloedvaten aantasten.
  • Vitamine-D3 werkt preventief tegen kanker. Een studie, gevoerd bij 166 vrouwen met kanker, vertoonde resultaten waaruit bleek dat 70 procent van de patiënten een te laag vitamine D-gehalte had.
  • Gezondheid van het hart. De aanwezigheid van vitamine-D helpt ook het regelen van de hartfunctie en vermindert het risico op hartaanvallen. Bepaalde onderzoekers geloven dat dit te maken kan hebben met het feit dat vitamine D als kalmerend middel voor het hart fungeert en het uithoudingsvermogen ervan verbetert.
  • Eén van de grootste voordelen van vitamine-D3 is ongetwijfeld de invloed op de stemming. Veel mensen voelen zich over het algemeen gelukkiger wanneer de zon schijnt. Het verhogen van je vitamine-D3 niveau is echter niet alleen een goede oppepper, het vermindert ook symptomen van depressie.

 

 

 

 

 

 

 

Tags: , , , ,