nov 30

Een schoonheidsslaapje; fabel of feit?

Een schoonheidsslaapje klinkt misschien raar, maar toch krijg je er een mooiere huid van en is het belangrijk voor lichaam en geest. Wanneer je weinig slaapt, maakt je lichaam een stresshormoon aan dat o.a. huidcellen afbreekt. Maak van slapen daarom een prioriteit. Als volwassene heb je tussen de zeven en negen uur slaap per nacht nodig. Ook is het niet geheel onbelangrijk hoe je ligt tijdens je schoonheidsslaapje. Op je zij of buik liggen, zorgt voor een hoop kreukels in je huid bij het opstaan. Wil je die rimpeltjes voorkomen, probeer dan op je rug te slapen en slaap op een zijden kussensloop.

Een goede nachtrust schiet er weleens bij in. Maar geen nood, want met een korte powernap ben je gauw weer helemaal fris.

Indien je een slechte slaper bent dan zijn er verschillende methodes en middelen om het slapen te bevorderen.

Ga sporten en bewegen, overdag of vroeg in de avond. Neem ’s avonds geen koffie, andere drank met cafeïne en nicotine. Stop een uur voor het slapengaan met kijken naar tv, tablet, computer en smartphone. Zorg een uur voor het slapengaan voor ontspanning (korte wandeling, warm bad, ontspanningsoefeningen en muziek.

Je hoeft geen neurowetenschapper te zijn om te weten dat muziek je humeur beïnvloedt. Je kunt erdoor in een dans mood komen, maar je kunt er ook slaperig van worden.

Het nummer “Weightless” van Marconi Union is de nummer 1 slaapnummer volgens de onderzokers van Mindlab International.

Sommige slaapmiddelen werken kort en helpen om in slaap te vallen. Voorbeelden zijn temazepam, zolpidem en zopiclon. Andere slaapmiddelen werken langer en helpen om door te slapen. Voorbeelden zijn diazepam, lorazepam en oxazepam. Melatonine is een lichaamseigen hormoon wat je slaap- en waakritme regelt. Door voor het slapengaan extra melatonine in te nemen, kun je beter in- en doorslapen. Van alle slaapmiddelen is melatonine het meest onschuldig.

Eeuwenlang al wordt lavendel gebruikt vanwege de rustgevende werking. Verschillende onderzoeken tonen aan dat de geur van etherische lavendelolie – ruik een paar uren voor het slapen gaan ernaar – mensen met slaapproblemen helpt om beter te slapen. Naast de rustgevende werking die lavendel heeft, verbetert het ook de slaapkwaliteit. Je kunt enkele druppeltjes lavendelolie op je kussen aanbrengen, maar je kunt ook een lavendelgeur in de slaapkamer krijgen middels een wandstekker aroma diffuser.

Met slaapmiddelen kan BeautyStuff je niet helpen, maar wel met bovenstaande slaaptips of met een wandstekker aroma diffuser met lavendelgeur of met een zijden kussensloop, wat goed is voor huid en haar.

Geinteresseerd in een wandstekker aroma diffuser?

button_nu-bestellen

.

Geinteresseerd in een zijden kussensloop?

button_nu-bestellen

.

 

 

 

Tags: